Jazykové menu

5 zlatých tipov na písanie textov na webstránky

Písanie článkov na webstránke nepozostáva len z toho, aby ste mali výborný nápad, napíšete ho a už je všetko hotové. Výborný nápad je síce potrebný, ale prezentácia textu je tak isto dôležitá. Musíte sa naučiť usporiadať si svoje myšlienky, aby ste hlavnú myšlienku v článku vyjadril čo najlepšie. A práve preto sme Vám zozbierali 5 takých spôsobov, ktoré Vaše myšlienky dokážu udržať vo výbornej štruktúre, aby ste mohli po celý čas udržať pozornosť čitateľa. Prečítajte si naše ďalšie tipy a naučte sa efektívne riadiť pozornosť čitateľa.

Ak Váš článok pozostáva z týchto základov, máte to vyhraté:

1. Očíslované zoznamy

Tento článok je presne taký. Čo si myslíte? Nie je ľahšie takto vystihnúť hlavnú myšlienku, ako keby to bol len obyčajný text bez nadpisu? Čísla pomáhajú pochopiť podstatu článku za okamih a oveľa lepšie si zapamätáme hlavnú myšlienku použitím tejto techniky. Ľudia jednoducho milujú čísla.  Napíšte jeden odstavec úvodu a potom začnite s vymenovaním tajomstiev, trikov a spôsobov.

2. „Ako to spraviť“ zoznamy

Ľudia pri čítaní článkov typu „Ako to spraviť“ cítia nutkanie k tomu, aby sa konečne dozvedeli, ako sa má niečo urobiť. Nech je reč o hocičom, napríklad o oprave pokazeného zariadenia alebo o písaní článkov na web-stránke. Čitatelia chcú čítať o tom, ako by vedeli daný problém vyriešiť sami. Takéto zoznamy môžete oživiť tým, že ich podstatu napíšete v piatich alebo v desiatich krokoch.

3. Menšie prípadové štúdia

Ak máte vlastné skúsenosti alebo píšete pre takých ľudí, o ktorých viete, že sa chcú zoznámiť s danou tematikou, menšie prípadové štúdia sú Vašou správnou voľbou.  Menšie témy viete v tomto formáte výborne vysvetliť. Začnite s jednou prekvapivou až provokatívnou otázkou, napríklad : „Oplatí sa nechať prácu kvôli lepšej?“ Po tom si zoberte príklady zo skutočného života a z vlastných skúseností a odôvodnite to, čo chcete týmto povedať.

4. Nová móda, najčerstvejšie správy

Väčšina ľudí rada číta novinky a ľudia sa radi dozvedajú niečo skôr, ako všetci ostatní. Pri takýchto článkoch je prirodzene dôležité, aby ste písali o novinkách, napríklad o tom, ako neplatiť veľké dane, o najlepšom štýle účesov alebo o najnovšom telefóne.

5. Otázka - Odpoveď Interview

V poslednom čase stále viac a viac firiem využíva interview na to, aby spotrebiteľom vyhovel v ich informačných potrebách. Takto vyzerá napr. sekcia najčastejšie položených otázok ( FAQ ), ale formát otázka - odpoveď môžete využívať nielen v tejto oblasti. Ak nájdete nejakého uznávaného odborníka v danej tematika a spravíte s ním interview, z ktorého chcete urobiť článok, tak toto je najlepším riešením. Takto viete zdôrazniť, že ste sa na daný problém spýtal odborníka a nepíšete len reklamu. Od odborníkov sa dá učiť, pretože sú vierohodní.

+1 tip:  Nálezisko ďalších trikov a spôsobov

Zoznam tajomstiev profesionálneho copywritingu sme týmto neskončili. Čím viac čítate, o to budete viac profesionálnejší a o to lepšie budete vedieť, ako vyjadriť to, čo chcete povedať a ako získať čitateľov, ktorí môžu byť neskôr Vašimi zákazníkmi.

Zsuzsanna Langmár
Odborník obchodnej komunikácie

16-09-2014 10:37

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot