Jazykové menu

Ako urobiť zaviazaných fanúšikov na Instagrame?

Instagram logo

10 tipov na budovanie značky

Instagram v minulom roku sa pripojil k skupine najväčších sociálnych sietí na svete, pretože počet jeho užívateľov prekročil 150 miliónov. Stal sa tým treťou najrýchlejšie rastúcou aplikáciou v roku 2013. Zlepšila sa aj jeho pozícia v reklamných možnostiach: väčšina marketingový pracovníkov vie, že v takejto veľkej skupine užívateľov sa môže skrývať aj jeho cieľová skupina. Je čas presvedčiť vedúceho, aby sa firma pripojila aj k Instagramu a prišiel čas aj na to, aby ste dosiahli dobré výsledky aj na tejto sociálnej sieti.

Pozrime sa na to, čo znamená generovanie obsahu na Instagrame, ako upútať pozornosť pre Vašu firmu aj na tejto platforme a ako sa tu dá komunikovať s užívateľmi. Pozbierali sme pre Vás 10 tipov.

1. Ak sa pozrieme na globálne štatistiky, tak 57% z prvých 100 vedúcich firiem na svete minimálne raz a 28% z týchto firiem až päťkrát týždenne pridáva nový príspevok na Instagrame. Náš prvý tip: začnite používať aj Vy Instagram.

2. Používajte hashtagy! Pravdou je, že to nezvyšuje zaviazanosť, ale ak vlastníte malú firmu a máte malé publikum, budete mať len za hrsť nových lajkov a komentov, používanie hashtagov uprednostní Vašu firmu u tých užívateľov, ktorí hľadajú len určité témy. ( Samozrejme nemali by ste tagovať každé slovo a popis pod fotkou nech neupúta pozornosť od vizuálneho obsahu. Ale pomocou malého prieskumu môžete zistiť, ktoré sú tie tagy, ktoré používajú Vami podobné firmy a užívatelia. )
Tip: otestujte vo svojom Instagram účte, že koľko hashtagov potrebujete k tomu ( a či sú vôbec potrebné ), aby ste zvýšili počet Vašich fanúšikov.

3. Prefiltrujte to, čo chcete povedať! Na Instagrame aj „bez slov“, len pomocou krásnych fotiek môžete „získať“ fanúšikov. Aj keď ešte nie ste v situácii, aby ste zamestnali fotografa alebo grafika na plný úväzok, môžete začať s tým, čo máte. Instagram má 20 druhov filtrov na fotografie a 14 na videá, môžete si ľahko upraviť svoje príspevky tak, aby vyzerali profesionálne.
Tip: na základe štatistík medzi užívateľmi sú najoblúbenejčie filtre Amaro, Lo-fi a Mayfair. Tieto dramatizujú Vaše fotky.

4. Recyklácia. Ak ste už raz zaplatili prácu grafika za super katalógy, vizitky, letáky, prečo by ste tieto veci nemohli recyklovať na Instagrame? Čo sa týka nákladov, je efektívne Vaše najlepšie reklamné materiály zdieľať aj na Instagrame. Môžeme sa o tom dennodenne presvedčiť, že po tejto ceste chodia  aj veľké značky.

5. Pridávajte sezónne príspevky! Od Halloweenu cez Vianočný shopping do jarného veľkého upratovania až po sezónu plaviek ročné obdobia a sviatky Vám dávajú dôvody na pridávanie relevantných príspevkov. V tomto období môže byť Vašou výhodou aj to, že pridávate myšlienky, ktoré sa týkajú aj Vašich užívateľov.

6. Buďte prvý! Používajte svoje fotky a videá na prebudenie myšlienok: pýtajte sa, povzbuďte užívateľov na komenty a spätné väzby. Napríklad kaviareň môže pridať video príspevok o tom, ako sa pripravuje latté, pričom s opýtate: Podľa Vás ktoré z našich gaštanových zákuskov by sa hodili najlepšie k tomuto vianočému latté? ( všimli ste si sezonálny obsah? )

7. Venujte sa tým, ktorí sú už Vašimi fanúšikmi! Komenty využívajte na to, aby ste predĺžili konverzáciu! Nestačí len odpovedať, Vaša odpoveď by mala byť relevantná. Napríklad máte butiku a pridáte obrázok o jesenných módnych trendoch. Niekto odpíše, že sa mu páčili tie topánky. Odpovedzte mu tak, že vymenujete všetky dostupné farby. Opýtajte sa, ktorú farby bi si vybral, s ktorými šatami by to dal dokopy.

Cieľom je povzbudiť užívateľov na ďalšie interakcie a snažiť sa o dlhší „rozhovor“.

8. Majte akcie, súťaže! Zaujímavé obsahy aj na Instagrame sú vhodné na zvýšenie počtu fanúšikov. Skvele sa dajú zacieliť, na hociktorý Váš projekt môžete takýmto spôsobom upútať pozornosť. Firmy a značky väčšinou v podmienkach súťaží poprosia účastníkov, aby sa stali fanúšikmi ich Instagramovej stránky, na lajkovanie, komentovanie, na zdieľanie fotiek, hashtagovanie, k preposielaniu... Toto všetko Vám môže prilákať ďalších fanúšikov.
Tip: poproste fanúšikov - a ponúknite im za to nejakú odmenu - aby zdielali Vaše fotky používaním špeciálnych hashtagov. Za víťaznú vyhláste tú fotku, ktorú zdielalo najviac ľudí.

9. Prepojte Váš profil na Instagrame s profilom na Twitteri a Facebooku! Instagram je na takéto prepojenie vhodný – tým môžete pridávať príspevky na troch najväčších sociálnych sieťach súčasne. Keď na Twitteri alebo na Facebooku máte veľkú skupinu fanúšikov, títo môžu „pretiecť“ aj na Instagram. Len musíte im dať na vedomie, že ste aj tam!

10. Krížový prechod. Môžete použiť aj iné médiá a sociálne siete - a Vašu webstránku by ste na to mali v každom prípade využiť - na generovanie návštevnosti na Instagrame. Dajte tlačítko "Instagram" na svoju webstránku, používajte špeciálne obrázky s odkazmi vo Vašich e-mail marketing kampaňoch. Kde to môže byť relevantné, používajte všade referenčné obrázky z Instagramu, napr. vo Vašich blogoch, e-bookoch, v iných materiáloch.

Ak Instagram budete používať dodržaním vyššie uvedených tipov, ste na dobrej ceste! Ale nezabudnite: tak ako aj v iných marketingových kampaňoch, testujte aj tu rôzne možnosti a tak zistíte, že pre Vašu firmu, značku aké obsahy sú najužitočnejšie.

 

Dénes Vanda

SEO odborník

09-09-2014 11:00

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot