Jazykové menu

Aktualizácia Google algoritmu 17.06.2015 - a prišla Panda. Čo to je Panda?

Az éhes Google algoritmusokVčera viacerí z kolegov na medzinárodných fórach nás upozornili na to, že nimi pozorované web-stránky vykazovali výrazné zmeny v umiestneniach vo vyhľadávači.

Na základe podrobných analýz toto ešte nie sú výsledkom očakávaných zmien v algoritme Panda, ani zmeny v HTTP algoritmu. Ale potom čo to je?

Dnes ráno to potvrdili aj z Google: toto nie ja tá očakávaná aktualizácia algoritmu Panda, ale je to jednoduchá zmena urobená z dôvodu zlepšenia kvality vyhľadávania.

Google Panda aktualizáciu môžeme očakávať v priebehu niekoľkých týždňov

Pán Gary Illyés, odborník z Google dňa 1. júna 2015 vyhlásil , že k očakávanej výraznej aktualizácii algoritmu Panda dôjde v priebehu 2-4 týždňov.

Algoritmus Panda bol prvýkrát publikovaný vo februári 2011.

Cieľ:
Poradie web-stránok vo vyhľadávači vytvoriť na základe analýzy ich kvality. Uprednostnenie správne vytvorených web-stránok, ktoré poskytujú vyšší užívateľský komfort v porovnaní s web-stránkami s nižšou kvalitou a ich zaradenie na horšie miestá vo vyhľdávači.

Aká je kvalitná web-stánka?

Podrobný, bezchybný odborný obsah, ľahká použiteľnosť, dôveryhodnosť sú kľúčovými slovami tejto otázky.

  • originálny - jedinečný a kvalitný obsah vytvorený nie pre vyhľadávacie roboty, ale pre užívateľov
  • dávajte si pozor, aby web-stránka nebola k dispozícii vo verzii aj s www aj bez www (urobte 301 presmerovanie jednej na druhú verziu)
  • nekopírujte obsahy z iných stránbok - ak to urobíte, vždy sa odvolajte na originálny obsah
  • nech sú texty bezchybné aj z hľadiska pravopisu a štylistiky
  • web-stránky, ktoré sú o všeobecných veciach o ktorých sú už asi aj iné stránky inde, určite nedosiahnú dobré umiestnenie
  • nech na stránke nie je veľa reklám (hlavne platené reklamy), lebo sa tým zhorší užívateľský komfort (a ak predsa máte takúto časť, obmedzite ich zmapovanie v robots.text)
  • nech web-stránka neobsahuje veľa odkazov
  • nech web-stránka neobsahuje skryté obsahy, skryté odkazy a zavádzajúce presmerovania
  • nepoužívajte előszobaoldalakat
  • web-stránka by mala obsahovať mapu stránok
  • obrázky by mali mať vyplnené ALT-atributy, aby aj tí vedeli, čo obsahujú obrázky, ktorým sa z nejakého doôvodu nezobrazujú obrázky v obsahu
  • nepoužívajte zbytočne veľké obrázky, predlží sa Vám čas nahrávanie stránky
  • nepoužívajte iframe a flashy
  • meta prvky obsahu nech sú informatívne, nech sú vyplnené title aj description
  • nemali by byť W3C cyhby na web-stránke
  • používajte užívateľsky príjemné URL, nepoužívajte odkazy s parametrami
  • používajte robots.txt na riadenie robotov na zmapovanie a dávajte si pozor, aby ste nezakázali prístup pre Googlebot
  • občas si prekontrolujte výkon Vašej web-stránky: napr. čas nahrávania a zistite, čo je dôvodom toho, ak sa web-stránka nahráva dlhšie ako 5 sec

Algoritmus Panda - ako základ - si berie odkazy na web-stránku, vyhľadávacie dotazy a správanie sa návštevníkov. Novým pojmom je "prooptimalizácia", čo znamená, že Google potrestá také stránky, ktoré boli schválne vytvorené tak, aby sa vo vyhľadávaní dostali čo najvyššie.

Panda má patent, ktorý bol zaznamenaný 24. marca 2014 pod číslom 8.682.892. Môžete sa tu dozvedieť aj to, že z odkazov na web-stránku berie ohľad len na tie, ktoré sú nezávislé od web-stránky. Prihliada však aj na odkazy, ktoré sú len spomenuté, ale sú bez konkrétneho hyperlinku.

Môžete byť trestaný:

- ak je stránka "preoptimalizovaná": obsahuje veľmi veľa kľúčových slov a veľa odkazov na stránku
- za duplikovaný obsah

Checklist od nášho partnera, textára:

1. Hlavné kľúčové slovo majte aj v titulkách!

2. Pozrite sa, aké dlhé sú Vaše texty!

3. Dávajte si pozor, aby sa Vaša stránky rýchlo nahrala!

4. Majte dôveryhodnú stránku!

5. Prekontrolujte si Vaše kľúčové slová na stránke!

6. Prekontrolujte si oddkazy!

7. Pozrite sa na dwell time!

8. Odstráňte duplikácie!

 

Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉles G. Szilvia
SEO odborník

04-05-2015 14:09

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot