Jazykové menu

Časté chyby pri používaní Facebook Like boxu

Ako sa vyhnúť tomu, aby reklamy na sociálnych sietiach škodili webstránke?

Dnes už je bežné očakávanie, aby sa na webstránke v nejakej forme objavil aj Facebook alebo Google+.

Veľa ľudí si zvolí odkazy ( odkaz na FB-stránku ), iní sa rozhodnú pre Like Box.

Žiaľ, pri obidvoch týchto riešeniach sa robí strašne veľa chýb!

V prvom rade si musíme vyjasniť, prečo chceme mať sociálnu stránku?

Samozrejme, nie preto, "len aby bola". Bežným cieľom vytvorenia sociálnej stránky je, aby užívatelia cez sociálne siete sa ľahšie dostali na Vašu webstránku, na ktorej im môžete poskytnúť podrobnejšie informácie v súvislosti s Vašou činnosťou alebo produktami. Druhým cieľom môže byť, aby návšetvníci webstránky, ktorí sú aj Vašimi fanúšikmi na sociálnych sietiach Vám tým umožnia ďalšiu komunikáciu s nimi, aby ste ich vedeli nájsť napr. Vašimi príspevkami na Facebooku.

Teraz ukážem zopár tipických problémov, ktorým sa s troškou pozornosti dá vyhnúť:

Niektoré chyby sa Vám budú zdať vtipné, týka sa to však 10% webstránok, ktoré používajú sociálne siete!

Nesprávny odkaz: toto sa stáva vtedy, ak si nepreveríte funkčnosť odkazu ( aspoň raz to vyskúšajte! ). Ak spustíte novú webstránku, funkčnosť tohoto odkazu si v každom prípade preverte, možno, že v testovej verzii odkaz bol funkčný, v ostrej však nemusí byť!

Na Facebooku chýba odkaz na stránku: webstránka super funguje, aj odkaz z webstránky na Facebook je dobrý, len na Facebook stránke ste zabudli vyplniť údaj v kolónke "webstránka", čiže návštevník, aj keby veľmi chcel, sa k Vám nedostane! Ani vyhľadávače nespoja FB-stránku s webstránkou len tak same od seba! Pozor, odkaz s www a bez www neznamená to isté! Je dôležité to používať v správnej forme, lebo na stránku s označením 301 ( čiže označenú ako zrušenú ) nemá význam presmerovať vyhľadávacích robotov.

Odkaz s pravým menom alebo nickom? Doporučené je menom. Aj keď technicky sú obidve možnosti správne, z "ľudského" hľadiska pri mene je viac argumentov.

Odkaz alebo box? Nie je to technická otázka, ale psychologická! v závislosti od témy webstránky sú prípady, keď nechceme ( alebo to nechú návštevníci ), aby facebook sledoval našich fanúšikov - Like Box je schopný toto urobiť, odkaz však nie. Na druhej strane ľudia sú leniví, máme oveľa väčšiu šancu, ak musia kliknúť len na tlačítko Like, ako keby mali vstúpiť  na Facebook a tam urobiť to isté.

Iné chyby: My, programátori radi "optavujemeô všetko, ale niekedy si to odnesie vkladaný kód, lebo je možné, že teraz tá malá zmena ete funguje, ale ak Facebook niečo zmení, môže z tehto malej zmeny vzniknúť chyba funkčnosti. Práve preto, ak je to možné, nemalo by sa nič opravovať" vo vkladaných kódoch, nerobiť kúzla, "nezvárať" kódy s tým, že "funguje to aj takto"!

Najväčšia chyba, ktorú môžeme vykonať!

Najhoršia kombinácia v očiach užívateľa je táto: existuje stránka v sociálnej sieti, sú tam dokonca aj fanúšikovia, ale práve majiteľ stránky je ten, ktorý tam nevtúpil už veľmi dlhú dobu a vôbec sa jej nevenuje!

Pravda, toto už nepatrí sem do technického blogu, patrí to marketingárom, ale aj tak je to veľmi dôležité!

László Éles

technický odborník na webstránky

23-11-2013 16:52

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot