Jazykové menu

Chýba Vám nápad? 5 bombových tipov na inštantnú inšpiráciu!

Mit írjunk?
Poznáte ten pocit, keď pred Vami vibruje biela strana, bliká vertikálna čiara označujúca kurzor a predsa neviete, ako začať písať? V tomto článku Vám ukážeme, aké spôsoby z Vás môžu vylákať myšlienky. Vyskúšajte si týchto 5 účinných tipov a začnite alebo pokračujte v projektoch, v ktorých ste uviazli!

1.    Píšte slobodne!

Odkukajte praktiky veľkých spisovateľov. Vyčleňte si 15 minút na to, že bez akejkoľvek prípravy napíšete na papier svoje myšlienky. Nerozmýšľajte nad tým, ako tieto myšlienky spolu súvisia, len napíšte to, čo Vám príde na um. Nemusíte dodržať ani poradie, len ich napíšte tak, ako sa to podarí. Základné pravidlo je, že sila každej myšlienke sa znásobí, ak ho zapíšu: tak sa príjemne usaďte a pozerajte na to, čo ste napísali! Zistíte, že aj vo svojej hlave máte zrazu väčší poriadok. Tento spôsob je aj na to dobrý, aby ste si vylepšili funkčnosť mozgu. Z jednej myšlienky Vám napadne druhá a budete cítiť, že robíte pokroky.

2.    Spravte si zoznam!

Zoznamy má každý rád: ako čitatelia, tak aj spisovatelia. Zoznamy sú priehľadné a hneď sa z nich dá vyčítať hlavná myšlienka. Ak už máte trochu predstavu o texte, čo budete písať, tak používajte tento spôsob. Prelistuj si fakty, argumenty, otázky alebo hlavnú myšlienku nápadov. Vyčleňte si aj pre toto približne 15 minút a popri tom už nemeňte nič na napísaných nápadoch. Ak vypršal čas, prezrite si to a zoskupujte. Nájdite, čo s čím súvisí a takto vytvoreným skupinám dajte názov! Výsledok: pekná zbierka, kde je všetko na svojom mieste. Už vám to aj môže ísť na web-stránku!

3.    Nakreslite si mapu nápadov!

Technika „mind map“ sa používa na nájdenie spojitosti medzi nápadmi. Pre vizuálne typy je to ozajstné vykúpenie. Ak sa Vám v jednej téme minuli nápady, napíšte na stred papiera najdôležitejší pojem. Zvýraznite farebnou fixkou tento pojem. Porozmýšľaj na ďalších výrazoch, ktoré majú niečo spoločné s týmto pojmom a keď niečo nájdete, napíšte ho na ten istý papier. Ak si myslíte, že má niečo spoločné s Vaším ďalším nápadom tak ich spojte dokopy. Výsledkom bude jeden pavučinový obrazec. Tento spôsob je dobrý hlavne pre zoskupenie nápadov. Keď každý priloží svoju vlastný myšlienku.

4.    6 čarovných otázok

K napísaniu jedného príbehu novinári často používajú spôsob „6 čarovných otázok“:

Kto? Čo? Kedy? Kde? Prečo? Ako?

Výborný spôsob pre usporiadanie pomiešaných myšlienok. Zoberte si kus papiera a napíšte si týchto 6 otázok pod seba – a potom pekne v poradí na nich odpovedzte. Potom si prezrite, čo ste napísali. Ak ani po tomto nemáte pocit, že ste úplne opísali Váš produkt alebo sám seba, budete vidieť, kde to ešte potrebuje ďalšie vysvetlenie. Myšlienky si takto ľahšie viete riadiť a aj čitateľa budete vedieť ľahšie zaujať.

5.    Pátrajte, hľadajte – Údajov je nekonečno!

Keď sme už spomenuli pátranie, máme pre Vás ďalší tip: ak už Vy nemáte nápad, niekto iný určite má. Skúste hľadať na google, alebo hocikde inde. Môžu to byť články, študijné materiály, obrázky, databázy, hocičo. Podstata je, aby ste čítali čo najviac: určite natrafíte na niečo, čo sa Vám pozdáva.

Dbajte ale na to, aby ste informácie nemali len z jedného článku, ale čítajte z viacerých zdrojov. Počas čítania dajte pozor na to, čo Vám napadne: to budú Vaše ďalšie témy!

Tip: Ak si myslíte že Vám napadlo niečo zaujímavé, napíšte Váš nápad na papier. Najlepšie je založiť si nejaký zošit na poznámky, alebo tabuľku v Exceli. Táto metóda je dobrá vtedy, ak Vás tlačí čas – budete vedieť si rýchlo nalistovať nejaký Váš predošlý nápad.

Nájdite si svôj vlastný štýl!

Netvrdíme, že všetky tieto naše tipy budú pre Vás prospešné. Aj u nás blogerov využíva každý inú techniku. Vyskúšajte si jeden za druhým a využívajte ten, čo sa Vám zdá byť najlepší. Často sa stáva, že vďaka ich kombinácie vzniká dokonalá stratégia pre hľadanie nápadov. Oplatí sa skúšať, lebo takto môžete krátiť čas, ktorý strávite písaním textu!

Jednu vec nesmiete: nezačať. Nečakajte, že Vám nápad padne do lona! Ani najlepší spisovatelia niekedy nemajú nápady. Ich tajomstvom je písanie náčrtov, skúsenosti a sebapoznanie. A tieto veci sa môžete aj Vy ľahko naučiť.

 

Zsuzsanna Langmár
Odborník obchodnej komunikácie

16-09-2014 10:54

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot