Jazykové menu

Google trestá stránky typu doorway

Google algoritmus doorway oldalak ellen

V Google stále pracujú na metódach, ktoré minimalizujú webspamy. Ide napríklad o stránky typu doorway.

Aké sú "doorway" stránky?

Všeobecne môžeme povedať, že sú to stránky, ktoré nalákajú ľudí na takú stránku, ktoré neposkytujú žiadny užívateľský zážitok a väčšinou ich presmerujú hneď na iné stránky, ktoré ale vôbec nie sú relevantné so vstupnou stránkou. Väčšinou je pravda, že stránku, na ktorú sa takto návštevníci dostanú, by inak vôbec nenavštívili, ale takýmto lákavým spôsobom na ne predsa kliknú.

Vo veľa prípadoch k takýmto stránkam smeruje veľa doorway stránok, ktoré sú budované napr. na rôzne verzie tých istých kľúčových slov. Takto potencionálny návštevník na rôzne kľúčové slová sa dostane na tú istú stránku - čo môže byť veľmi frustrujúci zážitok. Takéto stránky "vyostrené" na jedno kľúčové slovo sú obsahovo bohaté, dobre spravené, preto sa vo vyhľadávačoch dostanú na popredné miesta.

Nová aktualizácia vyhľadávacieho algoritmu sa bude týkať hlavne stránky, ktoré by takto chceli zväčšiť svoje "stopy" vo vyhľadávačoch.

Brian White, odborník z Google povedal:

"Počas nášho posobenia sme sa stretli s veľkým množstvom stránok, ktoré sa vo vyhľadávačoch snažili zanechať čo najväčšiu stopu za sebou bez toho, aby poskytovali čistý a jedinečný obsah. Tieto doorway kampane môžu byť rôzne: rôzne stránky v rámci jednej web-stránky, rôzne domény, alebo kombinácia týchto dvoch metód. K tomu, aby sme zlepšili kvalitu vyhľadávania pre užívateľov, čoskoro urobíme menšie zmeny v algoritmoch a po týchto zmenách bude lepšie nakladať s takýmito stránkami. Na také stránky, ktoré majú dobre vybudované doorway kampane, tieto zmeny budú mať naozaj veľký vplyv."

Ako viete, či je Vaša stránka tiež typu Doorway? Podľ Google by ste mali odpovedať na tieto otázky:

  • Cieľom stránky je naozaj to, aby návštevníka priviedla na stránku s ozajstným, relevantným obsahom - alebo je optimalizovaná len pre vyhľadávacie roboty?
  • Cieľom Vašej stránky je, aby sa dostala na popredné miesta na rôzne vyhľadávacie témy, výrazy, ale skutočný obsah s týmto nemá žiadnu súvislosť?
  • Máte viac duplikovaných stránok, napr. k Vašim produktom na web-stránke len preto, aby generovali viac vyhľadávaní?
  • Stránky boli vytvorené len na to, aby mali veľkú návštevnosť a potom návštevníci sú presmerovaní bez toho, aby získali nejaký hodnotný obsah alebo funkcie?
  • Tieto stránky sú len ako "ostrovy"? Sú ťažko zastihnuteľné resp. sa vôbec nedajú sa zastihnúť z iných bodov web-stránky? Existujú odkazy, ktoré odkazujú na takéto stránky v rámci web-stránky, alebo máte vytvorenú celú sieť z takýchto stránok na podstránkach pre vyhľadávacie roboty?

Zdroj:
http://googlewebmastercentral.blogspot.hu/2015/03/an-update-on-doorway-pages.html


Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉles G. Szilvia
SEO odborník

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot