Jazykové menu

Hastagh na Facebooku zmení pravidlá marketingu na sociálnych sietiach?

Už dávnejšie bolo počuť, že Facebook čoskoro spustí funkcionálne hashtagy a teraz už je aj vidieť tieto klikateľné symboly.
Ako možnosť zobrazenia odkazov, aj táto novinka bude mať efekt na príjmy firiem, ale kampane založené na hashtagy majú aj svoje riziká.

Vy ste už rozmýšlali nad kampaňou založenou na hashtagy? Ak áno, podeľte sa s nami o Vaše nápady!

Grag Lindley, ktorý v mene Facebooku hovoril o hashtagoch hovoril, že "v hlavnom televíznom vysielacom čase je počet ľudí na Facebooku medzi 88 až 100 miliónov. Každý deň používa Facebook viac miliónov ľudí na to, aby sa podelili so svojimi priateľmi o svoje myšlienky vo významných chvíľach svojho života. Chcú sa podeliť o to, čo sa deje okolo nich a s nimi a je jedno, či sa jedná o obľúbený televízny program, o fandení športovému klubu vo svojom rodnom meste alebo o odkazy zaslané priateľom a známym počas televíznych novín." Počas najoblúbenejších seriálov v USA - ako sú napr. Red Wedding, alebo epizódy Game of Thrones z 5,2 miliónov divákov, ktorí tieto programy sledujú 1,5 milióna napísalo aj nejaké príspevky na Facebooku o týchto programoch. Odovzdávaní cien Oscarov spustilo najväčšiu vlnu pridávania komentov na Facebooku: viac ako 66,5 miliónov američanov spomínalo, lájkovalo alebo komentovalo príspevky o Oscaroch. Keby Vás téma - ktorú označili hashtagmi - zaujímala, odteraz len napíšete do vyhľadávača a hneď dostanete všetky príspevky, ktoré sa k tejto téme vzťahuje.

Prečo je dobrý hashtag marketing?

Lebo účinky všetkého, čo ste doteraz, ako marketingár používali ( príspevky, zdieľanie fotiek, zdieľanie odkazov ) hashtagy ešte viac zväčšia. Viete lepšie využiť obrovskú databázu užívateľov na facebooku. Keď ste doteraz používali hashtagy na iej platforme, odteraz je možné to spojiť s Facebook stránkou, stáva sa klikateľným, a je ho možné vyhľadať aj na facebooku. Podobne ako iné marketingové prvky na Facebooku aj toto Vám umožní, aby sa k Vám pripojili ďalší fanúšikovia, aby sa ešte viac ľudí pripojilo k diskusii a k dianí na stránke. Tip: používajte hashtagy pri spúšťaní verejných debát v reálnom čase.

Hashtagy však neovplyvnia zobrazenia príspevkov na nástenke, čiže existujúce projekty, začaté komunikácie pokračujte naďalej tak, ako ste ich mali naplánované doteraz. Hashtagy používajte radšej na to, aby Vaše kampane sa rozšírili aj na iné social media siete. Aj keď v prvom rade hovoríme o na Slovensku najpopulárnejšej sociálnej sieti, o Facebooku, hashtag funkcie sú už aj na Google+ alebo aj na Flickr.

Plus jeden tip:

Predtým, než vymyslíte, aké by mali byť Vaše hashtagy, porozmýšľajte o tom, ktoré hastagy by boli príliš "priehľadné". Zrejme sa neoplatí hashtagovať Vašu značku, lebo by to odradilo ľudí od účasti a naopak, splnomocnilo by to Vašich súperov, aby zväčšili význam hashtagov.

Čo to je hastag?

Hashtag tje vlastne kategorizácia príspevkov, čo nám pomôže pri hľadaní príspevkov na určitú tému. Rozšírilo sa to na Twitteri a podľa znaku # je to ľahko rozpoznateľné. Teoreticky v jednom príspevku môžeme použiť ľudovoľný počet hashtagov, ale Twitter doporučuje, aby sme nepoužívali viac ako 3. Sme zvedaví, či používanie hasthtagov na Facebooku bude nejakým spôsobom obmedzené. Čo si o tom myslíte?

Dénes Vanda

SEO odborník

23-11-2013 12:38

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot