Jazykové menu

Nápady k Facebook mobil aplikáciam

Päť nápadov, ako využiť efektívne mobilnú aplikáciu z Facebooku ako súčasť Vašej marketingovej stratégie

To, že viac ako 800 miliónov užívateľov pravidelne pozerá Facebook na svojom mobile znamená obrovské publikum pre marketingových pracovníkov. No dobre, z toho veľkého publika na Slovensku môžete zastihnúť len 2 milióny užívateľov, ale len svojim rozmerom a inzerátmi, ktoré môžu byť šité na mieru a ktoré:

  • sa objavia na časovej osi na mobile užívateľa

  • sa bezprostredne pripájajú k App Store

  • ponúkajú nespočetné množstvo možností k určeniu cieľovej skupiny.

Jednoducho povedané: pre marketingových pracovníkov ponúka obrovské možnosti, aby pomocou efektívnych nákladov vybudovali lojálnu užívateľskú základňu prostredníctvom mobilných aplikácií.

Spolu s touto možnosťou však prichádzajú aj výzvy, lebo marketingoví pracovníci musia vymyslieť, ako najlepšie využiť tento efektívny reklamný nástroj. Ešte aj skúsenejší a znalí profesionáli sa musia naučiť nuansy, lebo niekedy naozaj závisí len od maličkých detailov, že či pri výbere publika, pri rozvoji kreatívnych nástrojov a nastavení ponúk dokážu vytvoriť unikátne reklamné jednotky.

Takže teraz príde päť nápadov, ako efektívne využiť reklamy pomocou Facebook mobil app

1.  Používajte možnosti cielenia publika na Facebook-u

Jednou z najcennejších vlastností reklamy pomocou Facebook mobil app je, že zobrazenia môžete upresniť na základe doslova nekonečných kombinácií užívateľských vlastností. Je zrejmé, že Facebook využíva informácie, ktoré sú schované v užívateľských profiloch ako aj schopnosť marketingových pracovníkov, aby vytvorili čo najrelevantnejšie publikum. Takéto cielenie, ktoré sa zakladá na demografických údajoch a záujmov dokáže urobiť naozaj veľmi málo inzertných systémov. Dostanete sa teda k naozaj úzkej vrstve svojich užívateľov - pomocou emailov, telefónom alebo na základe Facebook identifikátorov. Ešte zaujímavejšie je, že ak urobíte zoznam vlastností svojich najcennejších zákazníkov, tak na Facebooku nájdete všetkých, ktorí sú takí, ako oni. Facebook vyhodnotí ich spoločné vlastnosti a Váš inzerát zobrazí pre podobných užívateľov. Táto opcia "podobnosti" môže byť naozaj efektívnou metódou na to, aby ste vylovili tých Vašich "najziskovejších" zákazníkov.

Demografické fitre:

  • region, vek, pohlavie, stav, vzdelanie, nové pracovisko, nový domov, sťahovanie sa, čakanie bábätka...

Záujmové filtre:

  • šport, hudba, značky, technológia, Facebook fanúšikovia…

2. Rozvoj kreatívnych nástrojov pre Facebook

Facebook je jedinečným zdrojom návštevnosti, preto kreatívne nástroje musíte vytvoriť tak, aby mali naozaj dobrý výkon na tejto platforme.

Naše tipy:

  • Využívajte banner s rozmermi 600x360. Tento rozmer na základe našich skúseností má za účinok dvakrát väčšiu mieru prekliku, ako "normálne" rozmery.
  • Presvedčte sa, aby na Vašich obrázkoch mali textovú časť menšiu ako 20%. Tento predpis je dokonca ešte aj v podmienkach používania Facebooku!
  • Presvedčte sa, či vo svojich textoch používate najlepšie kľúčové slová. Spomedzi nich si vyberte najvšeobecnejšie slovo tak, aby ste aj naďalej zostali relevantný. Áno, čítate dobre, vo Facebook app inzerátoch short tail kľúčové slová majú lepší výkon, ako niche kľúčové slová!
  • Testujte často! Rôzne obrázky a rôzne kľúčové slová zastihnú rôzne publikum. Ak budete sledovať výsledky svojich testov, môžete dosiahnuť lepšie výsledky v ziskovosti ( môžete ušetriť až 50% svojich výdavkov pri rovnakom počte prístupov ) a čo je ešte dôležitejšie: prilákate viac lojálnych app userov!

Dôležité je, aby ste svoje kreatívy aktualizujte v priebehu niekoľkých týždňov, nakoľko CPI za 20 dní sa môýe aj zdvojnásobiť pri rovnakých kreatívoch a pri rovnakom publiku!

3. Pripojte sa znova k existujúcim zákazníkom a rozšírte sieť svojich kontaktov!

Facebook marketing by nema byť ohraničený len na získavanie nových zákazníkov. Vďaka nástroju „custom audience” existujúcich zákazníkov môžete tiež migrovať k Vášmu mobil appu.

Napríklad veľa firim by chcelo navyknúť svojich zákazníkov zo stolných počítačov ( z jednoduchej webstránky ) na mobilné aplikácie, potom na iné rozhranie - podľa toho, čo prinášajú najnovšie trendy. Samozrejme, v rámci takýchto "sťahovaní" z publika vždy niečo ubudne. Ak pri svojich reklamách sa sústredíte na fanúšikov svojej stránky, alebo na Vami vytvorený zoznam zákazníkov, môže to byť efektívnym spôsobom migrácie aj z hľadiska nákladov.

Na základe našich skúseností môžeme povedať, že existujúcich fanúšikov môžete zastihnúť svojou reklamou za polovičnú cenu, ako nových návštevníkov!

4. Stratégia koncentrovaná na ponukum pomocou optimalizácie CPM

Nakoľko miery preklikov a pomery konverzie na Facebooku sú vysoké, či už máte reklamu založenú na základe CPC alebo CPM, môžete si všimnúť, že tieto reklamy budú drahšie, ako iné tipické reklamy typu display - aj keď dlhodobo sa určite oplatia. 

My doporučujeme, aby ste používali reklamy typu CPM, lebo ak je dobre optimalizovaná, bude Vás to stáť oveľa menej!

Pri reklame CPM ( platba za zobrazenie ) môžete nastaviť cieľ ( napríklad cena za stiahnutie aplikácie ) a necháte to na Facebook, aby Vašu reklamu zobrazil automaticky pre podľa neho potencionálnemu a nejlepšie vyhovujúcemu publiku.

Je dobrý nápad to pužívať aj vtedy, keď  keď je pre Vás dôležitý počet zobrazení alebo "návštevnosť", napríklad pri naskenovateľného QR kódu, na ktorý by inak nikto neklikol.

Aby ste na základe vyššie uvedeného mohli svoje reklamy úspešne optimalizovať, Facebook musí ponúkať  početné publikum. Reklamy na základe CPM - ak príjmete našu radu - by ste mali použiť pre 300 000 členné publikum. Ak máte väčší rozpočet a cheli by ste nechať bežať Vašu reklamu na viac ako jeden týždeň, okruh užívateľov, ktorým by sa mala zobraziť Vaša reklama, by mal byť viac ako 1 milión.

View-through konverizó: vagyis nem átkattintási, hanem „látottsági” teljesülés.

Ak nastavíte CPA cieľ, nezabudnite, že Facebook je schopný počítať, koľko zobrazení priniesla Vaša reklama a z toho koľko ľudí stiahlo Vašu aplikáciu v priebehu 24 hodín ( čiže plnenie sa počíta aj vtedy, ak nekliknú na Vašu reklamu hneď, ale neskôr sa vrátia a potom kliknú ).

5. Nech nie je Facebook Vašim jediným kanálom, s ktorým zatihnete celý "ekosystém"

Facebook aplikácia je veľmi silným a efektívnym zdrojom návštevnosti. Niektorým tento kanál je najefektívnejší aj z hľadiska nákladov. V každom prípade sa oplatí "načapovať" z tejto vysoko bezkonkurenčnej siete obrovský počet potencionálnych zákazníkov. Ale Facebook nech nie je jediným Vašim zdrojom! Každá aplikácia má svoju "osobnosť" a tým aj svoje publikum. Budú takí, pre ktorých najlepšou metódou na získanie verných užívateľov bude Facebook, ostatní musia zistiť, po ktorom kanáli môžu dosiahnuť najlepšie ROI. Preto navrhujeme, aby ste testovali naraz viac zdrojov a optimalizujte! Výsledky potom zabudujte do nasledujúcej polročnej marketingovej stratégie!

 

Ak umožníte užívateľom, aby sa k Vašej firme mohli priblížiť rôznymi spôsobmi, Váš marketingový pracovník bude vedieť si lepšie vybrať, kde budú náklady na získanie nových užívateľov najmenšie.

Dénes Vanda

SEO odborník

07-09-2014 19:13

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot