Jazykové menu

Nepredávajte lacno!

Kérd el, ami jár, hiába vagy kezdő

Ste začínajúci podnikateľ a bojíte, že si pýtate veľa za prácu? Ste neistý v tom, či Vám ostanú zákazníci aj vtedy, ak by ste si pýtali rovnakú sumu, ako Vaši konkurenti? Vaše obavy sú oprávnené, avšak nezaškodí, ak si pár vecí vyjasníte ešte pred tým, ako sa necháte využívať.

Žiaľ, už som sa stretol so start-up spoločnosťami, ktoré mali veľké nádeje a ktoré zničilo niekoľko zlých zákazníkov. Takže je na čase urobiť rozdiel medzi „zákazníkmi“ a zákazníkmi.

Nespravte aj Vy tie isté chyby, ako väčšina začínajúcich podnikateľov!

Veľa neskúsených ľudí verí tomu, že ak bude dávať nižšie ceny, získa viac zákazníkov. Môže v tom byť pravda, veď zľavy a nízke ceny môžu byť lákavé pre zvyšovanie počtu zákazníkov. Ale dávajte si pozor, aby ste nepýtali veľmi málo, lebo dostanete toľko zákaziek, čo si ani v tom najhoršom sne neviete predstaviť. Nie zbytočne sa hovorí: lacné mäso má riedku šťavu!

Kritéria zlých klientov

Je dobré mať na pamäti: ak ponúkate lacný tovar, nalákate s tým len lacných klientov, ktorí buď by chceli platiť čo najmenej, alebo toho žiadajú čo najviac, alebo dokonca obidve naraz. Nenechajte sa pritlačiť k múru, lebo nakoniec aj kožu z Vás stiahnu.

Podľa čoho ich ešte spoznáte?

Sarkasticky zmýšľajúci, ktorý Vás nepočúva alebo necenní si Vašu prácu? Utečte!
Predáva taký nekvalitný produkt, že neexistuje nič, čo by mu pomohlo? Utečte!
Má taký nízky rozpočet, že nevie zaplatiť za kvalitnú prácu? Utečte!

Pravdaže, s týmto nechcem povedať, že v žiadnom prípade sa s ním nedohodnite - veď ako začiatočníkovi Vám nespraví dobre príliš veľké sebavedomie, ale prosím Vás, jednu vec majte na pamäti, aby ste dobre pochodili: to, že ak niekto nemá toľko peňazí, aby zaplatil za Vašu prácu a začne hneď vyjednávať, ešte neznamená, že to je zlý klient. Ak produkt je vytvorený na základe širokého prieskumu a je po ňom dopyt, tak je možné, že je za tým len zle zadefinovaný marketing. Pozorujte svojich klientov, ak zistíte, že je niekto príliš horlivý a skúpy, je pravdepodobné, že s ním budú problémy.

Prečo je problém, ak lacno dávate tovar?

Je jasné, že lacné služby lákajú lacných klientov.
Ten, kto pracuje za nízku cenu, má tendenciu podceňovať hodnotu svojej práce.
Plytváte tak svojimi silami.

Ak plytváte svojimi silami na zlých klientov, môže sa stať, že prepásnete náročných zákazníkov. Myslite na celkom nové BMW. Keď uvidíte, že je podozrivo lacný, tak si aj vy budete myslieť, že je s ním nejaký problém.

Pár trikov, ak by prišla na rad dohoda

Dávajte si pozor, aby ste hneď na začiatku neponúkali konečnú cenu. Najprv ponúknite vyššiu cenu, z ktorej môžete sppustiť, ale nikdy nespustite až tak nízko, aká bola Vaša pôvodná predstava. Za zjednanú cenu si môžete vypýtať aj odporúčanie, ale dávajte si pozor, aby Vám ho dal ešte pred dokončením práce, lebo inak môže mať dojem, že Vám dal niečo naviac, za čo čaká protislužbu. Odporúčanie bude pre Vás prospešné, zvyšuje Vašu prestíž a hodnotu Vašich služieb.

Rozbehnite sa!!

Každý začiatok je ťažký, to už určite dobre poznáte. Odporúčania Vám napomáhajú k tomu, aby ste ako začiatočník mohli zvyšovať cenu svojich služieb. Ak niekto naozaj nevie platiť, ponúknite mu základne služby, v ktorých nie je nič extra. Hneď zo začiatku neponúkajte zľavy, ale jednoduchý balík. Potom postupne zvyšujte cenu Vašich služieb. Toto sa volá produktová pyramída. Postavte si vlastnú!

Nakoniec si položte otázku: čo by ste naozaj chceli? 100 lacných klientov, ktorí Vám kradnú všetok času, alebo 10 dobrých klientov, ktorí korektne platia a míňajú len zlomok Vášho času?

Odpoveď je jednoduchá, že?

Zsuzsanna Langmár
Odborník obchodnej komunikácie

16-09-2014 11:11

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot