Jazykové menu

Pomocou týchto 8 bodov si prekontrolujte, či sú texty na Vašej webstránke v poriadku

Ellenőrizd le weblapod szövegét még ma

Vieme dobre, že pri zobrazení výsledkov vyhľadávania Google robí analýzu webstránok na základe viac ako 200 faktorov, z ktorých niektoré sú naozaj dôležité, iné sú menej. Od spustenia vyhľadávacieho algoritmu Panda vieme, že najkritickejšou otázkou je obsahová časť webstránky. Urobte si kontrolu svojej webstránky podľa nasledovných 8 bodov ešte dnes!

Ak na základe nasledovného zoznamu webstránku budete mať v poriadku, z hľadiska SEO optimalizácie ste už urobili oveľa viac, ako väčšina z Vašich konkurentov. Samozrejme, týmto sa Vaša práca ešte neskončí, sú to však tie najdôležitejšie veci, s ktorými sa oplatí začať.

1. Hlavné kľúčové slovo by malo byť aj v titulkách!

Nielen v H1 titulke, ale malo by to byť uvedené aj v title meta prvku Vašej stránky, dokonca by sa to malo vyskytnúť na popredných miestach.

2. Pozrite sa na to, aké dlhé sú Vaše materiály!

Na základe viacerých analýz môžeme povedať, že dlhšie obsahy znamenajú prednejšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Toto však neznamená, aby ste publikovali nikým nečítané, nekonečne dlhé texty, ale to znamená, aby ste sa nechceli dostať na vrchol obvyklým, krátkym, nudným textom v jednom bloku, pozostávajúcim z 1.500 znakov.

Momentálne však práve všetci publikujú takéto texty, alebo ich nakupujú od textárov, ale s takýmito textami sa veľmi nevyniknite, ak by ste chceli, aby Google Vás pokladal za vierohodného odborníka. Musíme si priznať, blogové príspevky bývajú dlhšie a nie sú polstránkové. Podľa analýzy SERPIQ materiály dlhšie ako 2000 slov ( viac ako 10 tisíc znakov ) sa umiestňujú vo výsledkoch najlepšie

Toto samozrejme ale znamená aj to, že namiesto denno-denne publikovaným nekvalitným materiálom je lepšie publikovať menej často, ale jedinečné, hodnotné, kvalitné obsahy. Tento text má napríklad viac ako skoro 8000 znakov, práve takéto dlhé odborné materiály sa čítajú najpohodlnejšie, naviac aj Google ich „má rád“ ( v mojom odbornom blogu publikujem len takéto materiály a nepíšem len preto, lebo musím ).

3. Dbajte na to, aby sa Vaša web-stránka rýchlo zobrazila!

Už aj z vodovodu to tečie na stránkach so SEO tematikou, ale je naozaj dôležité, aby sa Vaša stránka veľmi rýchlo zobrazila na všetkých platformách.

Ak máte možnosť presťahovať stránku na kvalitnejšie servery, neľutujte za to peniaze. A keď sa už sťahujete, oplatí sa Vám kúpiť bezpečné https pripojenie, lebo na základe najnovších oznamov v budúcnosti aj toto bude mať značný vplyv na umiestnenie vo výsledkoch. Samozrejme, bezpečné pripojenie je dôležitejšie napr. pre webshop ako pre jednoduchý blog, ale oplatí sa urobiť tento krok, lebo v SEO optimalizácii sa z početných malých výhod môžeme dostať k finálnemu, veľkému výsledku

Tiež by sme mali otestovať našu webstránku na viacerých platformách: dnes už nestačí, keď sa nám podarilo urobiť webstránku, ktorá funguje dobre na stolnom počítači, však veľa ľudí používa tablety alebo smartfóny. Ak sa naša stránka nezobrazí dobre na smartfóne, pri vyhľadávaní zo smartfónov Vašu stránku Google zaradí na horšie miesta.

4. Vaša stránka by mala byť spoľahlivá!

Kým pred rokmi všetci sledovali PageRank svojej webstránky, dnes je jasné, že toto už dnes nemá až taký veľký význam. Objavil sa však údaj TrustRank, ktorý nie je presne merateľný, ale označuje, že za akú spoľahlivú pokladá Google našu stránku. Napr. stránky s nekvalitným obsahom, ktoré sú naplnené inzerátmi a reklamami majú nízku hodnotu TR.

Odkiaľ vie Google, že ktorá stránka je spoľahlivá a ktorá nie je? Google hľadá tzv. kvalitatívne ukazovatele. Takýto ukazovateľ môže byť napr. odkaz na článok, alebo publikácia s odkazom na hodnotné materiály, resp. aj to, ak Vaša stránka nebude preplnená reklamami. Zjednodušene: čo Vy budete pokladať za kvalitné, pravdepodobne aj Google to bude vidieť tak.

Vy bezprostredne nebudete vedieť zvyšovať hodnotu TR, ale skúste rozmýšľať na dlhé trate: pravidelne publikujte kvalitné materiály, zdieľajte svoje materiály na sociálnych sieťach, pravidelne pridávajte príspevky na odborných fórach. Objavte sa všade, kde sa len dá a nech sa objavia aj Vaše publikácie.

Ak to budete robiť dobre, zvýši sa aj autorita Vašej stránky a tým aj hodnota DA, ktorá je tiež dosť dôležitý údaj pri určení poradia a je aj viac-menej aj merateľná.

5.Overte kľúčové slová na stránke!

Už zbytočne doplníte do metaprvkov aj kľúčové slová, Google ich už od roku 2009 neberie do úvahy. Kľúčové slová by sa mali objaviť v titulkách a uveďte ich aj do úvodnej časti svojich materiálov. Používajte interné odkazy a tak svoje skoršie príspevky budete vedieť lepšie pozicionovať. Nezabudnite ani na titulky druhej a tretej úrovne!

6.Overte aj svoje odkazy!

Obdobie budovania odkazov pominulo už pred dvoma rokmi. Predtým stačilo objednať veľké množstvo odkazov alebo používať katalógy odkazov. S týmto si už dnes nepomôžete, skôr Vám to uškodí.

Základným pravidlom je, že nepozerajte na množstvo odkazov ale radšej na ich kvalitu: nech sú tie odkazy z relevantných, hodnotných obsahov. Jediný odkaz s kľúčovými slovami zo stránky s kvalitným obsahom môže mať oveľa väčšiu hodnotu, ako sto iných odkazov z jednoduchých katalógov odkazov, ktoré nie sú nikým navštevované.

Nekvalitné odkazy sa oplatí odstrániť. Google má nástroj s názvom disavow tool, pomocou kotrého sa môžete zbaviť nekvalitných, škodlivých odkazov zo svojej stránky ( pomocou tohoto nástroja môžete nahlásiť do Google, aby tieto škodlvé odkazy nebral do úvahy ).

7. Odmerajte dwell time!

Pri určení poradia vo výsledkoch Google vyhľadávania je najdôležitejším kritériom užívateľský zážitok: ak návštevník si na stránke nájde to, čo hľadá, aj Google zaradí stránku na prednejšie miesta vo výsledkovh vyhľadávania. Ale ako to zistíme, či si to návštevník našiel? Hodnota dwell time nám veľa napovie

Znamená to čas strávený na webstránke: zbytočne budete mať stránku plnú kľúčovými slovami napr. ohľadom kotlov, ak na stránke nemáte kvalitný text, ktorý by upútal návštevníka, po niekoľkých sekundách stránku opustí, vráti sa na vyhľadávaciu stránku a pozrie sa na inú webstránku. Toto sa volá bounce – odraz, ak je jeho hodnota vysoká, zhorší sa umestnenie Vašej stránky vo výsledkoch.

Samozrejme webstránka, ktorá pozostáva len z jednej stránky landing page táto hodnota bude veľmi vysoká, ale vychádza to z charakteru stránky a toto nenarobí problémy. Ale ak návštevník neprečíta ani jeden článok a ani neklikne na ďalší článok, Google z toho bude vidieť, že na stránke sú nekvalitné materiály. Aj preto sa treba vyvarovať tomu, aby stránka bola naplnená reklamami.

Cieľom je, aby si návštevník ľahko našiel informácie, ktoré hľadá a aby boli v prijateľnej forme. Snažte sa zvýšiť čas návštevníka strávený na Vašej stránke a počet navštívených stránok: vo Vašom webshope ponúkajte relevantné produkty, do svojho bloku dávajte odkazy na skoršie príspevky, atď.

8. Vyfiltrujte duplikácie!

Overte, či na webstránke nemáte duplikácie a kópie. Môže sa stať, že texty zo staršej stránky sa objavia na viacerých miestach, alebo stránka www a bez sa počíta, ako dve rôzne stránky ( nie je jedna presmerovaná pomocou 301 na druhú ). Na toto si dávajte veľký pozor a vyvarujte sa tomu!

To nie je problém, ak na hlavnej strane Vášho blogu sa objaví prvý odsek z každého Vášho príspevku, ale ak z nejakého dôvodu ten istý text sa objaví aj na viacerých podstránkach, používajte canonical tag, aby ste upozornili Google, ktorú stránku má uprednostniť. Dlhodobo nepoužívané stránky, ktoré sú ale stále vo vyhľadávačoch, dajte radšej na noindex.

Dbajte aj na to, odkiaľ máte prekopírované materiály! Kopírovanie môže znamenať problémy nielen z pohľadu autorských práv, ale ani vyhľadávače to neoceňujú. Prekontrolujte, či sú Vaše texty naozaj originálne, hlavne keď ste ich nepísali Vy!

 

Sipos Zoltán szövegíró szakértőZoltán Sipos
Odborník na písanie textov

16-09-2014 11:14

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot