Jazykové menu

Smrť Yahoo directory

yahoo directory

26. septembra 2014 Yahoo oznámilo, že dňa 31. septembra 2014 Yahoo Directory končí, zatvára svoje brány.

Yahoo Directory?

Nestretli ste sa s ním? Tak ste veľmi mladý!

Pred 20 rokmi ( v roku 1994 ) sa informácie nevyhľadávali pomocou Google vyhľadávača. Vtedy ešte existovali veľké stránky – knižnice, v ktorých boli zozbierané všetky dôležité web-stránky, ktoré boli roztriedené podľa tém a medzi nimi ste mohli objavovať internet.
Jednou z najväčších takýchto zberných knižníc bola knižnica Yahoo Directory. Jej zakladateľmi boli Jerry Yang a David Filo. Vyhľadávanie medzi zozbieranými stránkami prebiehalo na základe všeobecných výrazov. Opierali sa o ľudskú pomoc, zaslané webstránky prekontrolovali a s krátkymi popismi ich usporiadali do rôznych kategórií. Naozaj to vyzeralo ako v knižnici. Kvalitné technické služby - ktoré by na základe zadaných kľúčových slov vyhľadali vyhovujúce web-stránky – však neboli jej súčasťou.

V roku 1998 však Google dokázal, že pomocou automatizácie sa webstránky dajú zozbierať oveľa účinnejšie. Ak naďalej použijeme prirovnanie ku knižnici, Yahoo bol taký, ako keby ste v knižnici hľadali knihu na základe katalógových listov a našli pre Vás tú relevantnú webstránku, kým Google vie vyhľadať každú stánku v každej knihe, aby pre Vás našiel tú najrelevantnejšiu stránku.

Ak sa v Yahoo nenašli vhodné výsledky, ponúkli Vám výsledky aj z iných vyhľadávačov. V roku 2000 Google sa spojil s Yahoo, stal sa ich 4. Partnerom. Open Text bol prvým, AltaVista druhým a Inktomi tretím partnerom. V roku 2002 už v Yahoo zistili, že výsledky vyhľadávania v Googli sú veľmi dobré, tak Google sa stal ich hlavným vyhľadávačom. Toto bol vlastne začiatok konca a pomalej smrti Yahoo.

 

Yahoo könyvtár kategóriák

Knižnica Yahoo je teda už 10 rokov mŕtva, však každý používa vyhľadávač Google. Jedno je však isté: webstránky, ktoré sa dostali do knižnice Yahoo, sú spoľahlivé a hodnotné. Zber webstránok a ich vkladanie do katalógu prebiehal aj v uplynulých 10 rokoch, s možnosťou bezplatného alebo aj plateného vstupu. Ak ste sa do knižnice chceli dostať bezplatne, museli ste na to čakať dlhé mesiace ( ja som tam mal žiadosť vyše roka a bezvýsledne ), kto sa tam chcel dostať v priebehu 7 dní, mal možnosť na platený vstup za 299 dolárov ročne. Nemáme k dispozícii žiadne štatistiky, nevieme, koľko platiacich zákazníkov mali v Yahoo, ale pravdepodobne to nebolo až také veľké číslo, aby sa im kvôli tomu oplatilo ďalej prevádzkovať knižnicu Yahoo.

( Zdroj: Danny Sullivan - SearchEngineLand )

 

Szilvia Gulyás SEO odborníkSzilvia Gulyás
SEO odborník

16-09-2014 11:54

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot