Jazykové menu

Tipy na každý deň

Nahlásená škodlivá stránka

Nahlásená škodlivá stránka

Na internete je možné nájsť viacero databáz, v ktorých sú uvedené adresy stránok so škodlivým kódom. Niektoré takéto zoznamy sú zabudované aj do prehliadačov (napr. Chrome obsahuje centrálny zoznam Google). Ak navštívíme takúto stránku, prehliadač nás na to upozorní a nedovolí otvorenie takejto stránky. Ak sa Vaša stránka stala terčom útoku a dostala sa do takýchto databáz, jej adresu musíte odstrániť z každého zoznamu.

Sledovanie užívateľov

Sledovanie užívateľov

Prehliadače webstránkam dávajú informácie, odkiaľ sme sa dostali na danú webstránku a kam sme odišli. Pomocou cookies môžeme odsledovať postupnosť krokov užívateľa (navštívené stránky). Väčšinou sa to využíva na zmapovanie návykov pri nákupoch – napr. to robí aj Facebook, Google, atď. Je možné však aj jeho zneužitie. Najnovšie prehliadače preto už poskytujú ochranu proti sledovaniu v režime inkognito.

Responzívny CSS

Responzívny CSS

Je to moderná technológia, ktorá umožní optimalizáciu zobrazenia v rôznych rozlíšeniach obrazovky. Najrozšírenejšou formou je 3-rozmerný, ale naozaj najlepším riešením je responzívny design, ktorý je naplánovaný až v 5 rozmeroch. Responzívny CSS udáva hranice rozmerov pre vhodné zobrazenie.

Meta viewport tagy

Meta viewport tagy

Určuje predvolené zväčšenie stránky. S týmto riešením predídete tomu, aby zobrazovacie zariadenia si automaticky zvolili nevhodné zobrazovacie formáty Vašej webstránky. Žiaľ, do dnešného dňa sa stáva, že na mobilných zariadeniach už vo výrobe nastavia zväčšenie namiesto 100% až na 130%, o čom užívateľ ani nemusí vedieť. Z dôvodu väčších rozmerov textu sa však grafika Vašej webstránky úplne „rozsype".

Presmerovanie mobilov

Presmerovanie mobilov

Kým smartfóny neboli až také rozšírené, bol zaužívaný postup, že pre mobilné zariadenia sa webstránky zobrazili na inej URL adrese, s iným (chudobnejším) obsahom. Tento postup sa nazýva presmerovanie mobilného prehliadača na báze identifikátora mobilných telefónov (user agent). Teraz však Google na základe princípu rovnocennosti uprednostní radšej responzívne (mobile-friendly) stránky, ktoré sú napísané tým istým kódom a fungujú na tej istej adrese.

Zobrazenie na tablete na šírku

Zobrazenie na tablete na šírku

Bez ohľadu na to, že v dnešnej dobe rozlíšenie obrazoviek na tabletoch býva už min. 1024x768 (ako to bývalo na starších PC), rôzne tlačítka na rozhraní potrebujú výraznejšie zobrazenie (väčšie rozmery), ako na klasickom PC. Dbajte na to, aby všetky funkcie týchto tlačítok pracovali bezchybne aj na dotykovej obrazovke.

Príjemný vhzľad aj na mobile

Príjemný vhzľad aj na mobile

Na základe štatistík z konca roka 2013 už viac ako 25% návštevníkov webstránok používajúcich mobile-friendly technológie prichádza z mobilného zariadenie (tablet, smartfón). Z ergonomického hľadiska a z hľadiska užívateľa je dôležité, aby na šírku obsah netrčal von zo strany, aby užívateľ nemusel používať posúvače.

Pomlčky v názve URL

Pomlčky v názve URL

Z hľadiska optimalizácie je veľmi dôležité, že ak v odkazoch používate zložené výrazy, aby ste medzi jednotlivými slovami používali pomlčky. Počet používaných pomlčiek ako aj slov by nemal byť veľký a výraz by nemal byť príliš dlhý. Maximum by malo byť cca. 5-6 slov – to sa ešte dá ľahko zapamätať.

Používanie faviconu

Používanie faviconu

Ak užívateľ Vašu stránku pridá do oblúbených, Favicon Vám zabezpečí, aby značka Vašej firmy bola stále prítomná, a tak isto viditeľná aj v prehliadači pred názvom strány (title) a pred url adresou. Používaním faviconu značka a logo Vašej firmy sa „napáli" do pamäte návštevníkov, stávate sa ľahko rozpoznateľným.

Rozmery obrázkov

Rozmery obrázkov

Používanie příliš veľkých obrázkov je zbytočné, hlavne pri pomalších prehliadačoch sa tým doba načítania sránky značne navýši. Okrem toho veľké obrázky znamenajú veľa zbytočných bajtov pre tých, ktorí za internet platia na základe použitých bajtov. Snažte sa preto, aby Vaša stránka bola aj z tohoto hľadiska užívateľsky príjemná.

Čas načítania

Čas načítania

Z hľadiska užívateľa prvou vecou, s ktorou sa stretne je, že ako rýchlo sa zobrazí Vaša webstránka. Návštevníci nebudú čakať dlhé-dlhé sekundy na to, aby sa dostali k informáciám, ktoré hľadajú. Ak sa Vaša stránka zobrazí pomaly, môžete stratiť až 74% návštevníkov. Dôvody pomalého nahrávania stránky môžu byť rôzne: možno stránku máte u takého poskytovateľa, ktorý je veľmi pomalý, alebo rozmery Vašej webstránky sú příliš veľké (obrovské obrázky, videá, CSS, atď.)

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Aké výsledky dostanete?

Index robot