Jazykové menu

Viralita na Facebooku

Výsledky kampane na Facebooku môžu mať rôznu metriku. Jedným dôležitým ukazovateľom je viralita: životaschopnosť, schopnosť sa rozširovať, rozptylovať.

Viralita je dôležitá preto, lebo má účinok na prirodzený dosah na fanúšikov. Zaveďme ešte pojem "virálne šírenie". Môžeme to sformulovať, ako podiel virálneho dosahu a organického dosahu. Toto virálne šírenie nám ukazuje, že virálny dosah o koľko a v akom pomere presahuje prirodzený dosah.

Virálne šírenie tipickej Facebook stránky podľa štúdia Edge Rang Checker je 0,35. Znamená to, že väčšina stránok má organický dosah na troch fanúšikov a na plus ďalšieho jedného fanúšika má virálny dosah. Ale aj opak je pravdou: každý status má prirodzený dosah na troch fanúšikov a na plus jedného ďalšieho virálne. Veríte, neveríte - a práve preto je dôležité poznamenať - počas štúdia nevideli žiadnu súvislosť medzi veľkosťou stránky a schopnosťou virality!

V čom Vám pomôže, ak viete, že tipické virálne šírenie má hodnotu 0,35?

Ako pri každej online marketing činnosti, aj pri komunikácii na Facebooku sú dôležité štatistiky a merania - a tak isto aj ich vyhodnotenie a poučenie. Uvedené číslo Vám pomôže v tom, aby ste lepšie pochopili, akú schopnosť šírenia má jeden Váš status. Pochopíte, aké možnosti máte k dispozícii a zistíte, či aj na prirodzené publikum budete mať dosah len za cenu veľkého boja, resp. môžete zistiť, akými statusmi môžete získať ďalších fanúšikov okrem prirodzeného publika.

Virálne šírenie závisí od obsahu Facebook stránky aj od Vašich príspevkov. Pri porovnaní stránok z rôznych priemyselných odvetví sme sa stretli s rôznymi stratégiami, nedá sa teda určiť jednoznačná stratégia. Veľa z Vás si myslí, že napríklad filmový priemysel má prednosť v oblasti virálneho šírenia, však je obľúbený vo veľmi širokom okruhu ľudí a poskytuje očakávané obsahy. Zároveň sa však jednotlivé Facebook stratégie veľmi líšia aj v rámci tohoto odvetvia. Napr. sú stránky, ktoré do svojich príspevkov dávajú len filmové plagáty, citáty zo svojich filmov, s veľmi nízkou viralitou. Pod iným firemným profilom z filmového priemyslu sú uvedné informácie zo zákulisia, plány scenárov, videá - čiže unikátne obsahy, ktoré si jednoznačne určili, ako stratégiu pre sociálne médiá. Takáto unikátnosť môže viesť k viralite.

Ako to máte robiť?

  • Dôležitý je obsah! Aj keď možno sú aj obľúbenejšie témy, je oveľa dôležitejšie, ako budete podávať Vy tie svoje témy!
  • Čím viac fanúšikov máte, tým je väčšia šanca na viralitu a tým aj na rozšírenie počtu fanúšikov.
  • Pri niektorých top značiek každý organicky získaný fanúšik donesie so sebou ďalšieho fanúšika. Nech je toto Vaším cieľom pri získaní väčšej popularity Vašej značky!

Ako vychádza 0,35?

Výsledok vyšiel z pozorovania príspevkov na viac ako 5.000 Facebook stránok v priebehu jedného mesiaca. Z pozorovania sa vynechali všetky platené zobrazenia.Súpriemerovali sa všetky príspevky na stránkach a z toho vypočítali strednú hodnotu. Pri stránkach s najnižšími hodnotami vyšli výsledky virálneho šírenia okolo 0,13, najvyššie hodnoty virálneho šírenia boli pri hodnotách až 1,02.

Dénes Vanda

SEO odborník

25-10-2013 22:05

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot