Jazykové menu

Vzostup a pád kľúčových slov

Google už od októbra 2011 používa zašifrované vyhľadávanie u tých užívateľov, ktorí sa prihlásili do svojich Google účtov.
V poslednom čase však ( zrejme aj na základe špionážnych obvinení Americkej bezpečnostnej agentúry ) Google používa na každé vyhľadávanie už https zašifrovaný kanál

Skrátka: ak niekto optimalizuje svoju stránku na základe štaristík vyhľadávania, má veľký problém!

Čo sa deje a prečo!?

Ak nie sme prihlásený do svojho Google účtu, v závislosti od prehliadača na spodku stránky nás čaká takýto odkaz:

Cookie pomáhajú v zabezpečení našich služieb. Využívaním našich služieb súhlasíte aj s používaním cookie.

Google o tom hovorí:

"Ako by ste mail používať Google a cookie­­?

Cookie je krátky text, ktorý zasiela navštívená stránka do Vášho prehliadača. Pomocou cookie webové miesto si zapamäté informácie o Vašej návšteve, napríklad aký jazyk používate a iné nastavenia. Tým pádom sa Vaša budúca návšteva stáva oveľa jednoduchšou a využívanie webového miesta bude ľahšie. Cookie majú veľmi dôležitú úlohu. Bez nich využívanie internetu by bolo oveľa ťažšie.

Cookie môžeme využiť na rôzne ciele. S ich pomocou si napríklad zapamätáme nastavenia v súvislosti so zašifrovaním vyhľadávaním, aby sme pre Vás mohli zobraziť najrelevantnejšie inzeráty, počítame, že koľko návštevníkov prichádza na danú stránku, uľahčíme registráciu na naše služby, ochránime Vaše údaje.

Urobili sme zoznam, v ktorom môžete vidieť všetky druhy cookie používané Googlom, z ktorého sa môžete dozvedieť aj to, ako využíva Google cookie pri inzerátoch. To, že Vaše údaje ako sú chránené v súvislosti s používaním cookie a iných informácií, sú uvedené v Zásadach o ochrane osobných údajov."

Z hľadiska SEO odborníkov: 

Vpyv zvýšeného šifrovania sme si mohli všimnúť už aj z toho, keď v AdWordse sa zrušil nástroj na výber kľúčových slov a na jeho miesto sa dostal "odhad návštevnosti", ale len pre tých, čo majú webmastertools účet.

Google nemá rád straty a aj keď to väčšinou zapierajú, kladú oveľa väčší dôraz smerom k inzerátom.

Nakoľko už aj v štatistikách návštevnosti z Analytics a AdWords môžeme vidieť, že sa hromadne objavujú výrazy "not provided" ( teraz väčšinou v 70-80% ), nie je možná manipulácia s našimi inzerátmi ani takým spôsobom, že sa pozrieme, ktoré sú tie kľúčové slová, na ktoré na našu stránku z vyhľadávačov návštevníci klikali ( na kľúčové slová, o ktorých by sme vedeli, že sú dobré, neoplatilo by sa inzerovať! ).

Na Webmaster Tools sa ešte zobrazí, že koľkokrát sa obajvila naša webstránka, na ktoré výrazy a v priemere na ktorých pozíciách, ale sa zobrazí sa už len prvých 2000 výsledkov vyhľadávania denne a môžeme sa pozrieť spätne len na max. 90 dní ( Google sľubuje, že sa to zmení už čoskorona 1 rok ).

Zostala však malá brána: ak voľakto inzeruje, môže vidieť, že aké sú účinné jeho vyhľadávacie kľúčové slová, koľkokrát sa objavili jeho inzeráty na zadané kľúčové slová a koľko ľudí na nich kliklo.

Ako vidíme, optimalizácia webstránky už nie je taká jednoduchá vec, ako to voľakedy bývalo, keď  prvým krokom bolo, že sme sa pozreli, ktoré sú tie slová, na ktoré sa oplatí optimalizovať stránku, lebo sa často na to slovo vyhľadáva.

Bing a iné vyhľadávacie roboty však naďalej posielajú kľúčové slová bez šifrovania :) Ak by to náhodou niekoho zaujímalo!

Éles G. Szilvia

SEO odborník

05-09-2014 15:07

Prihlásenie k odberu newslettra

Ako by ste mohli mať úspešnejšiu webstránku?
Chceli by ste sa dozvedieť viac o zvýšení jej účinnosti, o sociálnych sietiach?
Prihláste sa na odber našich newslettrov!

Prečo si zvoliť nás?

  • Superrýchla analýza v priebehu 1 minúty.
  • Podrobná analýza na základe viac ako 80 kritérií.
  • Cenovo výhodný, presný SEO nástroj.
  • Obsahuje spoľahlivé, veľakrát testované riešenia.
  • Analýzy sú priebežne prispôsobené zmenám zásad SEO.

Košík

Obsah košíka 0 produkt
Celkom 0,00 EUR
Bezár
Kupón ste úspešne vložili do košíka

Aké výsledky dostanete?

Index robot